Organizacja wesel

Jak zorganizować ślub w plenerze?

ślub w plenerze

Ślub na świeżym powietrzu staje się coraz popularniejszą formą zawierania związku małżeńskiego. Wiele par decyduje się na powiedzenie sobie sakramentalnego „tak” na otwartej przestrzeni lub w innym miejscu na łonie natury. Takie otoczenie nadaje uroczystości nuty romantyzmu i czyni ją wyjątkową. Organizacja ślubu w plenerze jest jednak bardziej skomplikowana niż w Urzędzie Stanu Cywilnego. Na co zatem powinna przygotować się para młoda?

Pierwszy krok – wybór miejsca

Tak naprawdę nie ma żadnych ograniczeń co do miejsca ceremonii. Para młoda może złożyć przysięgę w ogrodzie, parku, czy na plaży. Przyszli małżonkowie muszą jednak pamiętać, że ostateczną zgodę na ślub w wymarzonej scenerii wyraża urzędnik stanu cywilnego. Jeśli uzna, że lokalizacja stwarza zagrożenie dla zdrowia lub życia uczestników, ma prawo odmówić.

organicja ślubu w plenerze

Krok drugi – formalności

Należy mieć na uwadze, że ślub w plenerze wymaga nieco więcej zachodu i cierpliwości. Jeśli jednak narzeczeni tylko tak wyobrażają sobie oficjalne przypieczętowanie swojej miłości, nie powinni rezygnować z marzeń.

Najpierw trzeba udać się do Urzędu Stanu Cywilnego mieszczącego się w okolicy wybranego miejsca zaślubin. To bardzo ważne, aby nie sugerować się adresem zamieszkania lub zameldowania. Początkowa opłata wynosi 84 złote. W urzędzie ustalana jest ostateczna data ślubu. Konieczne jest złożenie wniosku o ślub w plenerze. Gdy para młoda otrzyma zgodę, musi wnieść kolejną opłatę w wysokości 1000 zł.

Ślub w plenerze można zorganizować z pomocą konsultanta ślubnego tutaj.

Co będzie jeszcze potrzebne?

Gdy formalności i opłaty ma się już za sobą, należy pomyśleć o kwestiach organizacyjnych samej uroczystości. Niektóre panny młode nie wyobrażają sobie załatwiania spraw bez pomocy konsultanta ślubnego. Taka osoba świetnie doradzi w kwestiach dekoracji, kwiatów i muzyki.

Szykując się na ślub w plenerze, nie można zapomnieć o:
– miejscu dla urzędnika;
– stoliku do podpisania aktu małżeństwa;
– krzesłach dla pary młodej;
– krzesłach dla gości;
– zadaszeniu na wypadek załamania pogody;
– odpowiednim nagłośnieniu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *